دستگاه دوخت و برش پلاستیک

برش رول گونی و معرفی دستگاه های مربوطه + قیمت

دستگاه برش گونی

گونی، وسیله ای از جنس پارچه ی زبر است که به صورت رول تولید می شود. مصرف آن جهت بسته بندی کالا بسیار زیاد است. برای استفاده از آن باید رول گونی توسط دستگاه برش گونی خورد شود. در ادامه به معرفی گونی دستگاه های برش رول گونی می‌پردازیم.

گونی ریسمانش ازالیاف طبیعی مانند کنف و چتایی و شاهدانه و یا از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن تابیده شده و از آن کیسه های بادوام ومحکم بافند. از با کیفیت ترین مستربچ ها در جهت رنگ پذیری آن استفاده شده است. برای حمل و یا نگهداری مال التجاره ( مانند قند، شکر، برنج، توتون و…) و یا محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی و برنج و مانند آن و یا محصولات شیمیایی, سیمان و غیره استفاده می شود. ریشه این کلمه هندی بوده و به معنی کیسه می باشد.

بشر از زمانی که نیازبه جابجایی کالا پیدا کرده درپی تهیه ی ابزاری جهت آسان شدن کارها رفته است. اینگونه بوده که وسایل حمل کالا ازجمله گونی بصورت دست دوز بافته شده و سالیان متمادی مورد استفاده قرارگرفته است. افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به گونی، بعدها منجر به وجود آمدن ماشین آلات صنعتی جهت تولید انبوه آن شده است.
رول کیسه گونی در جنس پلاستیک توسط تولیدی های مختلف ساخته می شود. و بر حسب کارکرد های مختلف به مرحله پخش و فروش متری می رسد چندین نوع دارد:
به علت اینکه گونی پلی پروپیلن در پوشش نماهای ساختمان های در حال ساخت کاربرد دارد، با نام گونی نما یا برشدار نیز شناخته می شوند و نام تجاری دیگر این گونی ها گونی پلاستیکی نیز می باشد.
تنوع رنگی گونی ها اغلب سفید، زرد، آبی، قرمز و هفت رنگ می باشد.

رول کیسه گونی چیست؟

گونی های ساده ای که رولی و متراژی نیستند و بیشتر برای مصارفی همچون حمل مواد مختلفی نظیر آرد، گچ و سیمان، شن و ماسه، هویج، سیب زمینی و پیاز و سایر صیفی جات در حمل آنها از میدان میوه و تره بار به مغازه های میوه فروشی و عرضه کننده انواع صیفی جات همچنین حمل انواع حبوبات مانند عدس، لوبیا، نخود، ماش، لپه، برنج، جو، شکر و … در خوار و بار و خشکبار فروشی ها به وفور مشاهده کرده اید.
پلاستیک های به کار رفته در ساخت رول کیسه گونی به صورت متری و فله تهیه می شود. در صورتی که از انواع با کیفیت متریال در تولید آن استفاده گردد برای مصارف حساسی چون بسته بندی محصولات کشاورزی، آرد و … بسیار حائز اهمیت می باشد.
بسته بندی مصالح صنعتی و ساختمانی باید به گونه ای باشد که از نفوذ آب و رطوبت تا میزان زیادی جلوگیری شود.

رول کیسه گونی اگر از فرآیند استاندارد و با مواد اولیه مرغوب تهیه گردد این ویژگی را قطعا دارد. و عدم ورود مایعات و رطوبت به داخل گونی را در حمل آن و مسیر کارخانجات تولیدی به مراکز فروش و در داخل کامیون حمل بار را تضمین می نماید.
رول گونی با کیفیت می تواند به سادگی در مسیر مناطق دارای آب و هوای برف و بارانی و انبارهای مختلف گزینه خوب و ایده آلی برای نگهداری مواد خوراکی، صنعتی و یا ساختمانی می باشد.
در صنایع بسته بندی انواع کالای وارداتی و صادراتی نیز این نوع از محصولات کاربرد وسیعی دارند.
صنایع دامپزشکی و کشاورزی نیز از جمله متقاضیان این نوع کیسه گونی های رولی می باشند.

معرفی دستگاه های برش رول گونی

دستگاه‌های برش گونی پلاستیکی که برای بریدن و جدا کردن گونی از رول آن استفاده می شوند انواع مختلفی دارند. که از جمله آن ها می توان به دستگاه برش گونی پدالی، نیمه اتوماتیک (پنوماتیک) و تمام اتوماتیک، اشاره نمود.
این انواع دستگاه برش گونی پلاستیکی خود شامل مدل های مختلف کوچک و بزرگ دستگاه می شوند. که از لحاظ برخی جزئیات و ابعاد با یکدیگر متفاوت می باشند.
کار کردن با انواع دستگاه برش گونی تقریبا ساده می باشد و نیاز به مهارت های خاصی ندارد.
مصرف برق این دستگاه ها نیز زیاد نمی باشد از این رو می توان این دستگاه های برش را جزء دستگاه های پربازده و کم مصرف محسوب نمود.
به وسیله دستگاه های برش گونی در انواع مختلف می توان جنس های مختلف گونی پارچه ای، پلاستیکی و پلیمری را برش زد.

دستگاه برش گونی پدالی

برش گونی


همان طور که گفته شد دستگاه برش گونی پدالی یکی از انواع دستگاه برش گونی می‌باشد.
این دستگاه دارای یک میز کار بزرگ می باشد که می توان رول گونی را بر روی آن پهن کرد.
سیم برش المنتی دستگاه برش که دارای حرارت مناسبی می باشد. توسط پدال مخصوص هدایت شده و بر روی مکان مشخص شده از رول گونی فرود می آید تا گونی را در سایز و ابعاد دلخواه و تعیین شده برش بزند.
دستگاه های برش پدالی نیز جزء دستگاه های ساده می باشند. که کاربری آن ها پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی و با سرعت مطلوب می توان به وسیله آن گونی هایی در تیراژ بالا را آماده کرد.
از آن جایی که پدال دستگاه باید توسط کاربر فشرده شود می توان گفت سرعت عملکرد دستگاه با سرعت کار اپراتور رابطه مستقیمی دارد.
میزان حرارت سیم برش المنتی را بر حسب ضخامت گونی می توان تنظیم نمود.
کیفیت و دقت برش در این دستگاه در حد عالی می باشد و همواره یکی از پیشنهاد های کارشناسان فروش به خریداران دستگاه برش گونی می باشد. شروع قیمت دستگاه برای اندازه برش ۳۰ سانت از حدود ۳ میلیون تومان است.

فیلم دستگاه برش گونی پدالی

 

دستگاه برش پنوماتیک گونی (نیمه اتوماتیک)

برش پنوماتیک با تیغه سرد

عملکرد این دستگاه کاملا شبیه دستگاه پدالی است. با این تفاوت که به جای استفاده از پدال پا، عملیات برش توسط جک بادی (پنوماتیک) صورت می‌پذیرد. شروع قیمت دستگاه برای طول برش ۴۰ سانت از حدود ۱۰ میلیون تومان است.

 

فیلم دستگاه برش گونی پنوماتیک

دستگاه برش تمام اتوماتیک گونی

برش اتوماتیک گونی

دستگاه برش تمام اتوماتیک که در نوع خود منحصر به فرد است. به صورت کاملا فول اتومات عمل نموده و کل عملیات برش توسط دستگاه صورت می پذیرد. اپراتور تنها باید ابتدا رول را روی دستگاه قرار دهد و سپس به عمل دستگاه نظارت نماید. قیمت دستگاه از حدود ۱۰۰ میلیون تومان شروع می گردد.

فیلم دستگاه برش گونی تمام اتوماتیک

قیمت دستگاه برش گونی

برای خرید و استعلام قیمت دستگاه گونی پدالی، پنوماتیک و اتوماتیک با ماشین سازی سپهرحمید تماس بگیرید.

۰۲۵۳۴۲۳۳۴۲۳

۰۹۱۲۳۵۳۳۹۶۷

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “برش رول گونی و معرفی دستگاه های مربوطه + قیمت

  1. بابائی گفت:

    سلام علیکم
    ما برای برش رول گونی با عرض ۲ متر (گونی پلاستیکی) نیاز به وسیله برش حرارتی داریم که گونی ریش ریش نشود
    میز عرض و طول ۲ متر
    می سازید؟

    1. مهندس یزدانی گفت:

      سلام علیکم
      بله
      واحد فروش با شما تماس خواهد گرفت

      1. Majeed گفت:

        سلام،قیمت دستگاه چقدره

        1. مهندس یزدانی گفت:

          سلام
          قیمت دستگاه بستگی به سایز گونی و امکانات روی دستگاه دارد. لطفا جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۶۳۵۳۳۹۶۷ یا ۰۲۵۳۴۲۳۳۴۲۳ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *