دستگاه دوخت و برش پلاستیک

انواع دستگاه پرس پلاستیک

انواع دستگاه بسته بندی و پرس پلاستیک

انواع دستگاه پرس پلاستیک

آیا به دنبال آشنایی با انواع دستگاه پرس پلاستیک حرارتی هستید؟ یا به دنبال یک سازنده معتبر برای خرید دستگاه پرس نایلون می‌گردید و تنوع زیاد دستگاه‌های دوخت و پرس پلاستیک باعث سخت‌تر شدن انتخاب شما گردیده است؟ باید به شما این نوید را بدهم که با خواندن این مطلب به هدفتان خواهید ‌رسید. در این مطلب شما را با انواع دستگاه پرس پلاستیک حرارتی آشنا می‌کنیم.

پرس و دوخت پلاستیک

معرفی دستگاه دوخت و پرس پلاستیک:

دستگاه پرس پلاستیک همانطور که از اسمش مشخص است، با حرارت ایجاد شده در فک دستگاه عملیات پرس و دوخت انواع پلاستیک را انجام می‌دهد. شاید بتوان گفت کاربردی‌ترین دستگاه در صنعت بسته بندی، دستگاه پرس پلاستیک است. این دستگاه در خانه‌ها، فروشگاه‌ها و طیف زیادی از صنایع استفاده می‌گردد. نبودن این دستگاه در صنعت بسته بندی خلا بزرگی را ایجاد می‌کند. از این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات در کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌گردد. از این ماشین در انتهای خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات کلی (فنی) دستگاه پرس پلاستیک:

دستگاه پرس پلاستیک می تواند به صورت مجزا بهره‌برداری گردد یا بخشی از خط تولید و بسته بندی محصولات استفاده شود. دستگاه‌های دوخت معمولاً دارای تجهیزاتی مانند: تایمر، ترانس و درجه تنظیم حرارت (ترموستات) هستند و توان مصرفی کمی دارند. این دستگاه‌ها عموماً با برق تک فاز شهری کار می کنند. کارکردن با دستگاه دوخت بسیار آسان و نتیجه کار لذت بخش است.

چرا دستگاه پرس نایلون و سلفون مهم است؟

دستگاه دوخت و پرس پلاستیک با بسته‌بندی کالا می‌تواند محصولات را به طرق مختلف، محافظت کنند.

فیلم‌های مورد استفاده در دستگاه پرس نایلون:

انواع پلاستیک (ترموپلاستیک) اعم از: پلی اتیلن، پلی‌آمید، نایلون، سلفون (سلوفان)، فویل آلومینیوم، ترسبافون، لمینت، وی پک، کیسه‌های حجیم، رول شرینک، PP، PVC، POF، PE، CPP، OPP، کرافت و … . انواع پاکت شفاف و متالایز.

در چه صنایعی از دستگاه پرس نایلون و سلفون استفاده می‌گردد:

صنعت دارو، غذا، بسته‌بندی حبوبات، نان فانتزی، خشکبار، قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، کشاورزی، خشکبار، آرایشی و بهداشتی، محصولات شیمیایی و غیره.

انواع دستگاه پرس پلاستیک:

در حالت کلی دستگاه پرس در مدل‌های فروشگاهی (یا خانگی)، نیمه صنعتی (کارگاهی) و صنعتی موجود هستند. دستگاه پرس فروشگاهی شامل دستگاه دوخت رومیزی، پرس پدالی نیمه صنعتی شامل دوخت پدالی و پرس پدالی صنعتی شامل دستگاه دوخت پنوماتیک (نیمه اتوماتیک) و تمام اتوماتیک است.

مهم‌ترین تفاوت دستگاه‌های پرس و دوخت پلاستیک صنعتی با خانگی در قدرت، قابلیت های متفاوت، توان و ظرفیت است.

همه انواع دستگاه‌های پرس پلاستیک در ماشین سازی سپهرحمید تولید می‌گردد.


 

۱. دستگاه پرس پلاستیک رومیزی (دوخت رومیزی):

نمونه کار دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی خانگی

دستگاه پرس رومیزی به صورت دستی کار می‌کند. برای استفاده از این دستگاه نیاز است که ابتدا دستگاه را به برق شهری ۲۲۰ ولت وصل کنیم. سپس اپراتور باید لبه کیسه پر شده از محصول را بین فک دستگاه قرار دهد و فک دستگاه را با دست پایین آورد. بعد از چند ثانیه (معمولا ۳ تا ۵ ثانیه) کیسه مورد نظر پرس شده و دوخت می‌خورد.

این دستگاه مناسب برای بسته بندی در سطح تولیدات کم، کسب و کارهای خانگی یا استفاده در فروشگا‌ها مثل عطاری‌ها، شیرینی فروشی‌ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فیلم دستگاه پرس رومیزی

برای انتخاب دستگاه پرس پلاستیک دستی نیاز است به سایز آن متناسب با اندازه کیسه‌هایتان توجه داشته باشید. این دستگاه‌ها با طول دوخت های ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ سانتیمتر قابل ارائه می باشند. دستگاه پرس پلاستیک رومیزی علاوه بر مدل تک دوخت می‌تواند به صورت مدل‌های دو دوخت و دوخت و برش نیز تولید گردد. از مزایای مهم دستگاه پرس رومیزی می‌توان قیمت پایین، کوچکی و قابل حمل بودن را نام برد.

۲. دستگاه پرس پلاستیک پدالی:

دستگاه دوخت و برش و پرس و بسته بندی خرما در نایلون

برای بسته بندی انواع محصولات، دستگاه پرس پلاستیک پدالی (حرارتی) یک دستگاه مناسب است. عملیات دوخت و پرس در این دستگاه با فشار پا روی پدال صورت می‌پذیرد. قیمت مناسب، عمر مفید و طولانی، عملکرد ثابت و کاربرد گسترده، از مزایای این دستگاه است. راندمان دستگاه به نسبت هزینه‌ تهیه دستگاه، بسیار مطلوب است. 

دستگاه پرس پلاستیک پدالی مناسب برای بسته بندی پلاستیک تا عرض حداکثر ۲ متر است. زمان پرس فوق‌العاده کوتاه است و زمان تعویض قطعات نسبت به دستگاه پرس پلاستیکی رومیزی، طولانی‌تر می‌باشد. در مقایسه پرس پلاستیک پدالی و دستگاه پرس رومیزی، پرس پدال پا انتخاب بهتر محسوب می‌شود.


توجه بیشتر به پرس پدالی در سال‌های اخیر به دلیل ویژگی‌های پیشرفته، سرعت بیشتر و اقتصادی بودن آن است.


در دستگاه پرس پدالی گرما را به کیسه های پلاستیکی به صورت خطی می‌دهد تا شروع به ذوب شدن کند، در نتیجه کیسه دوخت خورده و بسته بندی می‌شود. دمای کوره دوخت نیز باید متناسب با جنس کیسه ها کنترل شود. این دستگاه توسط برق مصرفی تک فاز شهری ۲۲۰ ولت کار می کند و دارای ۲ فک حرارتی در بالا و پایین دستگاه می باشد به گونه ای که می تواند دوختی بسیار محکم و با کیفیت به پاکت هایتان بدهد.

 
 
 

فیلم‌های کار با دستگاه پرس پدالی

انواع دستگاه پرس پدالی:

دستگاه پرس پلاستیک پدالی علاوه بر مدل تک دوخت می‌تواند به صورت مدل‌های دو دوخت، دوخت و برش، دو دوخت و برش، دوخت ال شکل و دوخت یو u شکل نیز تولید گردد. ضخامت دوخت در این دستگاه نیز می تواند بنا به سفارش مشتری تغییر کند. ضخامت های استاندارد دوخت: ۲، ۵ و ۸ میلیمتر است. نحوه قرار گیری فک دوخت در دستگاه می‌تواند به صورت افقی یا عمودی باشد.


*** مشاوره فنی قبل از خرید ***

***  گارانتی ۲۴ ماهه ***

*** خدمات پس از فروش ۱۰ ساله ***

*** کیفیت بالا ***

چهار ویژگی محصولات ماشین سازی سپهرحمید است.


 

۳. دستگاه پرس پلاستیک پنوماتیک:

دستگاه دوخت سه متری

دوخت و پرس برای رول های نایلون عریض

برای بسته‌بندی‌های بزرگ و پرس نایلون با عرض‌های بیش از ۱.۵ متر با پرس پدالی نیاز به نیروی زیادی می‌باشد. اپراتور بعد از مدتی خسته می‌شود و راندمان کاری پایین می‌آید. چاره کار استفاده از دستگاه پرس پلاستیک پنوماتیک است. در این دستگاه عملیات پرس با جک‌های پنوماتیک (بادی) صورت می‌پذیرد. کاربر تنها با فشردن یک شاسی دوخت و یا فشردن پدال برقی، فرمان دوخت و پرس را صادر می‌کند. این دستگاه همانند دستگاه‌های دیگر دوخت و پرس دستگاهی بسیار پرکاربرد در صنایع تولیدی مانند مواد شیمیایی، انواع کودها، مواد غذایی مانند برنج، آرد، گندم، مواد ساختمانی مانند گچ و سیمان و غیره در پاکت‌های بزرگ می‌باشد. برای استفاده از دستگاه نیاز به برق و یک عدد کمپرسور است.

به دلیل عملکرد ماشینی دستگاه پرس، دوخت با دستگاه پرس پنوماتیک، یکنواخت، یکدست و تمیز است. همچنین دستگاه پرس پنوماتیک مناسب پرس نایلون‌های عریض که معمولا ضخیم هستند (مثلا ۳۰۰ میکرون) و نیاز به فشار بیشتری برای فرآیند دوخت دارند می‌باشد.

 

فیلم کارکرد دستگاه پرس پنوماتیک

۴. دستگاه پرس پلاستیک اتوماتیک:

دستگاه برش تمام اتوماتیک

برای بسته بندی کالا در خط تولید و خط بسته بندی کارخانه‌های مدرن نیازمند دستگاهی است که بتواند متناسب آن خط تولید کار کند. دستگاه پرس اتوماتیک گزینه مناسب این نوع کارخانه‌ها است. استفاده از دستگاه‌های پرس پلاستیک اتوماتیک به کارفرمایان، این امکان را می‌دهد که کالای خود را به صورت ۲۴ ساعته، با سرعت فوق‌العاده و کیفیت عالی دوخت و پرس نمایند. با این کار هزینه لازم برای بسته بندی یک محصول کمتر شده و دقت آن افزایش می‌یابد. با زیادتر شدن تولید، فروش بیشتر و سودآوری بالاتر را برای تولیدکننده در پی خواهد داشت.

همیشه استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید به قدری ضروری و مهم است، که به جرات می‌توان گفت کارخانه‌ای که از روش‌های مکانیزاسیون به خصوص در خط بسته‌بندی استفاده نکنند، دیر یا زود احتمالا تعطیل خواهد شد. بنابراین دستگاه پرس اتوماتیک مناسب برای کارخانه‌های تمام اتوماتیک صنعتی می‌باشد.

 

دستگاه پرس اتوماتیک

برای مشاهده سایر محصولات تولیدی توسط ما اینجا کلیک نمایید.

سخن آخر

امیدواریم که با خواندن این مطلب، شما بتوانید بهتر با انواع دستگاه پرس پلاستیک آشنا شوید و نکات مهم و کاربردی را درباره آن‌ها یاد بگیرید. دستگاه‌ پرس پلاستیک در صنایع مختلف استفاده می‌شوند و به بهبود کیفیت، کاهش هزینه و افزایش سرعت تولید کمک می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید یا استفاده از دستگاه پرس و دوخت پلاستیک را دارید، با کارشناسان ماشین سازی سپهرحمید تماس بگیرید.
امیدواریم که این مطلب برای شما جالب و آموزنده بوده باشد. اگر سوال یا نظری درباره این مطلب دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

با تشکر از همراهی شما.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع دستگاه پرس پلاستیک تولیدی توسط ماشین سازی سپهرحمید با ما تماس بگیرید: ۳۴۲۳۳۴۲۳ – ۰۲۵ و ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۶۷
پیام‌رسان‌ها: ۰۹۳۶۳۵۳۳۹۶۷

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *