دستگاه دوخت و برش پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک

دستگاه دوخت پنوماتیک پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک

صنعت ماشین آلات بسته بندی با استفاده از سیستم‌های پنوماتیک رشد روزافزونی داشته است. سیستم های پنوماتیک، ماشین آلات و دستگاه‌های بسته بندی را از حالت دستی به نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ارتقاء می‌دهند. امروزه کارخانجات و صنایع بسته بندی استفاده از دستگاه دوخت پنوماتیک را برای خط تولید خود بهتر می‌پسندند. آنها می‌گویند خط بسته بندی با استفاده از دستگاه‌های بسته بندی پنوماتیک عملکرد بهتری دارد، ایمن تر است و به صرفه تر می‌باشد.

مقدمه:

استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک پدالی برای دوخت نایلون مرسوم است. اما زمانی که طول دوخت بیش از ۱۱۰ یا ۱۲۰ سانت شود یا نایلون دوخت ضخیم باشد، عملیات دوخت پلاستیک سخت و کمی طاقت فرسا می‌گردد. اینجاست که دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک توصیه می‌گردد. این دستگاه کیفیت بالا و ثابت را برای دوخت های بزرگتر و ضخیم تر تضمین می‌کند.

دستگاه دوخت پنوماتیک یکی از دستگاه‌های بسته بندی است که برای دوخت درب کیسه‌های پلاستیکی، نایلونی، فویلی، کاغذ لمینتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از نیروی پنوماتیک و یک پدال برقی عمل می کند و سرعت و کیفیت خوبی در عملیات دوخت زدن دارد. در این مقاله به معرفی اجمالی، مزایا، عملکرد، قطعات و لوازم یدکی، قیمت و خرید دستگاه دوخت پنوماتیک می پردازیم.

معرفی دستگاه دوخت پنوماتیک:

این ماشین یک دستگاه دوخت حرارتی است. که با تولید حرارت روی فک بالای خود (معمولاً)، لبه‌های پاکت را به هم چسبانده و درب آن را محکم می‌کند. این دستگاه به جای استفاده از نیروی پا و پدال مکانیکی، برای حرکت فک، از نیروی هوای فشرده یا همان جک پنوماتیک استفاده می‌کند. که با ضربه‌ی پا روی یک پدال برقی، فشار هوا را به سمت فک ارسال می‌کند. از کلید برقی هم می‌توان به جای پدال برقی استفاده کرد. این عمل باعث می‌شود که فک به سرعت فشار داده شده و رها شود و در نتیجه سرعت و دقت دوخت زدن افزایش یابد. این دستگاه در اندازه‌های مختلف (عرض و طول دوخت) و ضخامت‌های متفاوت (ضخامت نایلون) تولید و عرضه می‌شود.

برش پنوماتیک با تیغه سرد

دوخت و برش پنوماتیک با تیغه سرد

کاربرد دوخت پلاستیک پنوماتیک:

این دستگاه برای صنایع مختلف مانند صنعت غذایی، شیمیایی، داروسازی، کشاورزی، حمل و نقل، خوراک دام، منسوجات، لوازم آرایشی، محصولات غذایی و غیره مناسب است. از آن می‌توان در فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های بسته‌بندی بهره برد.

اجزای سیستم پنوماتیک چیست:

  1. جک پنوماتیک (سیلندر): اجزای کلی یک سیستم پنوماتیکجک‌های پنوماتیک یا همان سیلندرهای پنوماتیکی از هوای فشرده‌شده برای ایجاد یک نیروی مکانیکی استفاده می‌کنند. این نیرو یک محور را به صورت خطی جلو و عقب می‌برد. از این جک برای جابه‌جایی فک دوخت در دستگاه دوخت پلاستیک استفاده می‌گردد.
  2. شیر پنوماتیک.
  3. اتصالات پنوماتیک یا فیتینگ.
  4. لوله‌ها و شلنگ‌ها.
  5. فیلتر و رگولاتور.
  6. کمپرسور باد.
  7. کاهنده صدا.

مزایای استفاده از سیستم پنوماتیک به صورت کلی:

  • استفاده از هوا: چون هوای آزاد در همه جا و به وفور و مقدار کافی وجود دارد. از سویی دیگر ذخیره کردن آن نیز بسیار آسان و راحت است.
  • ایمنی بالا.
  • تمیزی و بی خطری: هوای فشرده تمیز است و هوای آلوده قادر نخواهد بود به شبکه هوای فشرده نفوذ کند. این سیستم برای محیط زیست هم تهدیدی به شمار نمی‌رود.
  • قطعات ارزان و اقتصادی: قطعات پنوماتیک ساختمان ساده‌ای دارند در نتیجه از قیمت مناسبی برخوردار هستند.
  • عمر طولانی: قطعات پنوماتیک دارای عمر طولانی هستند و به سادگی آسیب نمی‌بینند.
  • سرعت بالا: هوای فشرده از سرعت بالایی برخوردار است و قادر خواهد بود با سرعت ۱ تا ۲ متر در ثانیه حرکت کند.
  • قابلیت کنترل و تنظیم: سرعت و نیرو در قطعات پنوماتیکی قابلیت تنظیم شدن را دارا هستند.
  • طراحی ساده: سیستم‌های پنوماتیک فوق‌العاده ساده هستند است و قابلیت این را دارا می‌باشند که از آن‌ها به سادگی در سیستم‌های کنترل بهره‌وری شود.
  • تعمیر و نگهداری راحت: به دلیل اینکه مدارهای پنوماتیکی دارای پیچیدگی نیستند تعمیر و حفاظت از آنها کار ساده و راحت است.

معایب سیستم پنوماتیک به طور کلی:

  • هزینه بالا: مخارج استفاده و بهره وری از این سیستم تا میزان مشخصی مقرون به صرفه است و بیشتر از آن به صرفه نیست.
  • آلودگی صوتی: خارج شدن هوای فشرده از قطعات پنوماتیکی با سر و صدا همراه خواهد بود. هرچند این عیب تا اندازه زیادی برطرف شد است.
  • سرعت کار غیر یکنواخت: به سبب ویژگی‌های هوای فشرده، محتمل است شتاب جک‌ها یکسان نباشند.
  • عدم انتقال طولانی: امکان انتقال دادن هوای فشرده با لوله به راه‌های دور فراهم نیست.
  • تحمل بار کم: سیستم پنوماتیک به منظور بهره‌وری برای فشارهای بسیار سنگین مناسب نیست.

مزایای دستگاه دوخت پنوماتیک:

  • سرعت بالا: این دستگاه با توجه به عملکرد پنوماتیک خود، قادر است در هر بار عمل دوخت، در کسری از ثانیه درب پاکت را دوخت زده و رهاسازی کند. این باعث می شود که تولید روزانه بیش از پیش شود.
  • کارآمد: این دستگاه با تولید حرارت خطی روی فک بالای خود، قادر است به صورت یکپارچه و بدون خط و خش لبه‌های پلاستیک را به یکدیگر چسبانده و درب پلاستیک را بسیار محکم کند. و باعث جلوگیری از نشتی و تغییر شکل محصولات در پلاستیک می‌شود.
  • اقتصادی: در این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پنوماتیک، انرژی کمتری مصرف می‌کند. همچنین این دستگاه به دلیل داشتن قطعات ساده و مقاوم، نیاز به تعمیر و تعویض کمتری دارد و در نتیجه هزینه‌های نگهداری را نیز کاهش می‌دهد.
  • قابلیت تنظیم: این دستگاه قابلیت تنظیم زمان دوخت، فشار دوخت و حرارت دوخت را دارد. شما می توانید با تغییر این تنظیمات، دوختی با کیفیت بالا و سرعت یکنواخت داشته باشید. همچنین شما می توانید با تغییر ارتفاع میز دستگاه، آن را با اندازه پاکت های مختلف سازگار کنید.
  • استفاده راحت: این دستگاه به جهت پدال برقی نیرویی معادل فشردن کلید برق برای روشن و خاموش کردن یک عدد لامپ از شما می‌گیرد تا هر مرتبه عملیات دوخت را انجام دهد. این باعث می‌شود که شما بتوانید مدت زمان طولانی تری را بدون خستگی با دستگاه کار کنید.

معایب دستگاه دوخت پنوماتیک:

وزن سنگین: در مقایسه با دستگاه دوخت پدالی وزن سنگین تری دارد و جابجایی آن کمی مشکل تر است.

قیمت بیشتر: با توجه به مجهز بودن به تجهیزات پنومایتک قیمت آن نسبت به دستگاه دوخت پدالی بیشتر است. که البته با توجه به راندمان بالاتر بازدهی خوبی خواهد دارد.

فیلم کارکرد دستگاه دوخت پلاستیک آب بند پنوماتیک

نحوه راه‌اندازی و کار با دوخت پلاستیک پنوماتیک:

برای استفاده از دستگاه دوخت پنوماتیک، شما نیاز به چند مرحله ساده دارید:

  1. کمپرسور هوای مناسب را به دستگاه وصل کنید. کمپرسور باید قادر باشد حداقل ۴ بار فشار هوای فشرده را تامین کند.
  2. دوشاخه برق را به پریز مناسب وصل کنید. ولتاژ برق باید ۲۲۰ ولت باشد.
  3. حرارت فک و تایمر دستگاه را با توجه به ضخامت و جنس پلاستیک تنظیم کنید.
  4. رول پلاستیک را روی میز یا رولگیر دستگاه قرار داده و لبه های آن را در محل مناسب بین دو فک دوخت قرار دهید.
  5. پدال برقی را فشار دهید. این باعث می‌شود که فک بالا به سمت پایین حرکت کرده و پلاستیک را دوخت بزند.
  6. پلاستیک دوخت زده شده را بردارید و از کار خود لذت ببرید.

اجزای دستگاه دوخت پنوماتیک:

دستگاه دوخت پنوماتیک از قطعات زیر تشکیل شده است:

  • فک بالا: قسمتی است که حرارت تولید می‌کند و پلاستیک را دوخت می‌زند.
  • فک پایین: قسمتی است که زیر پلاستیک قرار می‌گیرد و نقش پشتیبان را دارد.
  • میز: قسمتی است که پلاستیک یا کیسه پر شده از محصول را روی آن قرار می گیرد.
  • پدال برقی: وسیله‌ای است که با فشار دادن آن، عمل دوخت را شروع می کنید.
  • کمپرسور هوا: از لوازم جانبی دستگاه است و هوای فشرده را تامین می کند.
  • میز رولیک نگهدارنده محصول: جهت جابجایی راحت محصولات سنگین، می‌توان دستگاه را به میز رولیک مجهز کرد. این میز می‌تواند قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.

انواع دستگاه دوخت پنوماتیک از نظر جهت دوخت:

دوخت پنوماتیک افقی مدل DO-P1006

دستگاه دوخت و برش سه متری پنوماتیک

از دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک افقی بیشتر برای دوخت یا دوخت و برش رول های نایلون مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دوخت پلاستیک با طول بیش از یک متر نسبت به دوخت پدالی بهتر است و معمولا در اندازه های یک و نیم، دو، دو و نیم، سه، سه و نیم و چهار متری ساخته می شود.

این دستگاه برای کارگاه‌ها و تولیدی‌ها مناسب است چون هم استحکام دوخت و هم سرعت کار بالایی دارند. به دلیل استفاده از بهترین قطعات موجود در بازار، استهلاک کم و طول عمر زیاد از مزایای آن است و ماشین سازی سپهرحمید این کالا را با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش پشتیبانی می کند.

 

جهت اطلاعات بیشتر راجع به دستگه دوخت پنوماتیک افقی اینجا کلیک کنید.

دوخت پنوماتیک عمودی مدل DO-P1013

دوخت پلاستیک پنوماتیک عمودییکی از محصولات ماشین سازی سپهرحمید دستگاه دوخت پنوماتیک عمودی است که با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار عرضه شده است. این دستگاه برای دوخت پاکت های پلاستیکی، نایلونی، کاغذی، فویلی و غیره که به صورت عمودی قرار می گیرند، مناسب است. برخی از کاربردهای این دستگاه عبارتند از: دوخت پاکت های حاوی مواد غذایی، دارویی، شیمیایی، کود، بذر، آرد، شکر، نمک و غیره.

این دستگاه با استفاده از نیروی هوای فشرده و پدال برقی کار می کند و دارای تایمر دیجیتالی برای تنظیم زمان دوخت است. این دستگاه قابلیت دوخت پاکت های با ضخامت های مختلف را دارد و می تواند برای طول دوخت از ۴۰ سانتی متر تا ۳۰۰ سانتی متر طبق سفارش ساخته شود. بدنه دستگاه با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده است.

جهت اطلاعات بیشتر راجع به دستگه دوخت پنوماتیک عمودی اینجا کلیک کنید.

 
دستگاه دوخت پنوماتیک عمودی مجهز به میز رولیک

امکانات جانبی:

امکانات جانبی دستگاه دوخت را از این لینک مشاهده نمایید.

قیمت و نحوه خرید دستگاه دوخت پنوماتیک:

قیمت دستگاه دوخت پنوماتیک بستگی به سایز، ضخامت، کیفیت، نوع پلاستیک مصرفی را دارد. امکانات جانبی دستگاه مثل ترانس و تایمر نیز برروی قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، قیمت این دستگاه در بازار ایران از حدود ۱۴ میلیون تومان شروع می‌گردد.

لازم است بدانید به علت استفاده از قطعات با کیفیت در دستگاه، ماشین سازی سپهرحمید ۲۴ ماه گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش بر روی دستگاه های دوخت پنوماتیک خود ارائه می‌دهد.

ما توانایی تولید چالش برانگیزترین طرح های شما را داریم. چه به دنبال یک قیمت رقابتی برای یک قطعه موجود باشید یا اگر محصول جدیدی را راه اندازی می کنید، تجربه ما به شما کمک می کند تا محصول خود را با خیال راحت، کارآمد و مطمئن طراحی، اصلاح، اعتبارسنجی، نمونه سازی و راه اندازی کنید. ما نه تنها می توانیم تجهیزات بسته بندی را در اختیار شما قرار دهیم، بلکه می توانیم خدمات ارزش افزوده را به هر میزان که نیاز دارید و مدل سفارشی شده مطابق با تقاضای خاص کاربران به شما ارائه دهیم.

ماشین سازی سپهرحمید یک تولیدکننده فنی و مهندسی با سابقه است که هدف آن ایجاد و توسعه خط بسته بندی کارخانجات است. این کارخانه در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده و طی ۳۰ سال توسعه به یک برند شناخته شده تبدیل شده است.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع دستگاه دوخت پنوماتیک توسط ماشین سازی سپهرحمید با ما تماس بگیرید: ۳۴۲۳۳۴۲۳ – ۰۲۵ و ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۶۷
پیام‌رسان‌ها: ۰۹۳۶۳۵۳۳۹۶۷

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک

  1. مهسا گفت:

    سلام
    برای بسته بندی لوازم خانگی نیاز به یک دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک ۱۸۰ سانت داریم. لطفا نحوه سفارش را اعلام کنید. تا قبل از عید هم دستگاه را لازم داریم.
    ممنون از سایت خوبتون

    1. مهندس یزدانی گفت:

      سلام علیکم
      وقت بخیر
      لطفا با شماره همراه ۳۹۶۷ ۳۵۳ ۰۹۳۶ تماس بگیرید.
      در صورتی که دستگاه آماده موجود باشد ارسال می گردد.
      اگر دستگاه آماده موجود نباشد، ۵۰ درصد هنگام سفارش دستگاه و الباقی زمان تحویل دریافت می گردد
      لطفا در صورتی که تمایل به خرید دارید تا هفته اول دی اقدام کنید. با توجه به حجم سفارش های شب عید ممکن است زمان تحویل طولانی شود.
      با تشکر

  2. اقاقیا گفت:

    برند سپهرحمید معتبره.
    بخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *