استرچ پالت, شرینک پک, مقالات عمومی بسته بندی

دستگاه بسته بندی غذای بیرون بر (شرینک کابینی و استرچ رومیزی)

دستگاههای بسته بندی غذا (شرینک کابینی، سلفون کش یا استرچ رومیزی)

دستگاه بسته بندی غذای بیرون‌بر

دستگاه‌های بسته بندی غذا شامل طیف گسترده از ماشین آلات بسته بندی می‌باشد. اما دستگاه بسته بندی غذای بیرون بر (غذای رستوران و تهیه غذا) معمولا شامل دو دستگاه شرینک کابینی و استرج کش (سلفون کش) رومیزی است.

مقدمه:

امروزه با توجه به مشکلات روزمره مردم و گرفتاری های فراوان فرصت طبخ غذا برای اغلب افراد به حداقل رسیده است. این مشکل را رستوران‌ها، کترینگ‌ها، کارخانه‌های تولیدکننده غذای آماده و مراکز دیگر تهیه غذا (غذای بیرون بر) برای مردم بر طرف کرده‌اند. اما افرادی که فرصت صرف غذا در منزل یا رستوران را ندارند مجبورند که غذای تهیه شده را برای صرف به محل کار و یا اماکن دیگر منتقل کرده و در آنجا صرف نمایند. اینجاست که بسته بندی غذا اهمیت پیدا می‌کند.

غذای بسته بندی شده

مزایای بسته بندی غذا:

غذا باید گرم مصرف شود. چرا؟ چون این گرماست که احساس خوب و لذت‌بخش غذا خوردن را در ما ایجاد می‌کند. لذتی که در خوردن غذای گرم هست هرگز قابل‌ مقایسه با غذای سرد نیست. مزایای کلی بسته بندی غذا به شرح ذیل است:

  • غذا گرم و تازه به دست مصرف کننده می‌رسد.
  • مشتری اطمینان دارد که غذا بدون دستکاری از آشپزخانه به دستش رسیده است.
  • غذای گرم مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند.
  • حمل و نقل غذا آسانتر می‌گردد.
  • از آلودگی غذا تا رسیدن به دست مشتری جلوگیری می‌کند.
  • باعث افزایش رضایت و جذب مشتری می‌گردد.

این هنر دستگاه‌های بسته بندی ماشین سازی سپهرحمید است که می‌تواند غذا را گرم و تازه به دست مشتری برساند.

بسته بندی غذا و معرفی دستگاه‌های مربوطه:

دستگاه های بسته بندی غذا طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های بسته بندی هستند که بسته به نوع محصول غذایی، حجم و اندازه آن به کار گرفته می شوند. اما برای بسته بندی غذا در ظروف یکبار مصرف از دو نوع دستگاه استفاده می‌گردد:

دستگاه سلفون پیچ/استرچ کش:

 

غذای  بسته بندی شده با استرچ کش - سلفون کش

یکی از دستگاه های پر مصرف صنعت بسته بندی، دستگاه سلفون کش یا استرچ کش هست که در صنایع، به خصوص صنایع غذایی کاربرد فراوان دارد. صنایع غذایی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های پروتئینی (گوشت، مرغ، ماهی، کالباس) کارخانجات بسته‌بندی مرغ، گوشت و قارچ و از همه مهم تر آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده فراوان دارد.
در کنار دستگاه‌های بسته بندی می‌توان از اهمیت دستگاه سلفون کش موادغذایی نام برد. دستگاه سلفون کش یا استرچ کش با کارکرد ساده، همراه با تکنولوژی روز دنیا، یک دستگاه بسته بندی کاربردی و ارزان قیمت است. که می‌توان از این دستگاه سلفون کش در تمامی صنعت بسته بندی مواد غذایی بهره گرفت.

نحوه کار دستگاه سلفون کش رومیزی:

  1. رول های سلفون را در محل جای رول دستگاه قرار دهید.
  2. سپس ظرف غذا را با سلفون محافظ غذا بپوشانید.
  3. ظرف را روی کوره دستگاه قرار دهید تا حرارت ایجاد شده توسط دستگاه، بسته بندی شما را کامل کند.

دستکتاپ استرچ کش
سلفون کش

دستگاه شرینک کابینی (شرینگ رستورانی، شرینگ غذای آشپزخانه):

در دستگاه شرینک کابینی ابتدا ظرف غذا را روی سینی قرار داده و سلفون را دور آن می‌پیچیم. سپس غذای بسته شده در سلفون را داخل کابین دستگاه می‌گذاریم. با پایین آوردن کابین دستگاه، عملیات شرینک و دوخت همزمان صورت می‌پذیرد.

بسته بندی با دستگاه شرینک کابینی بر خلاف ظاهر پیچیده دستگاه، بسیار آسان می‌باشد. به همین دلیل برای بسته بندی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها محصول مناسبی است. چرا که این ماشین سرعت بالایی داشته و همچنین جابجایی آن آسان است. استفاده از دستگاه‌های شرینک کابینی در مراکز تولید و عرضه غذا مانند رستوران‌ها، کار بسته‌بندی را برای صاحبان این مشاغل آسان کرده و مناسب‌ترین بسته‌بندی مواد غذایی را به ارمغان می‌آورد.

دستگاه شرینک کابینی

نمای کلی دستگاه شرینک کابینی

بسته بندی غذا با استفاده از شرینک پک (شرینگ پک) در مقایسه با استرچ‌کش، بسته بندی‌های بهتری هستند. چون در بسته بندی با استرچ کش میزان چروکیدگی فیلم استرچ روی بسته بیشتر است و استحکام کمتری در مقابل بسته بندی شرینک دارد.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع دستگاه شرینک رستورانی و سلفون کش توسط ماشین سازی سپهرحمید با ما تماس بگیرید: ۳۴۲۳۳۴۲۳ – ۰۲۵ و ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۶۷
پیام‌رسان‌ها: ۰۹۳۶۳۵۳۳۹۶۷

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *